AKTYWNOŚĆ UCZNIÓW – STYCZEŃ

04.01.2020 Zespół projektowy Erasmus+ odwiedził innych uczniów z „pudełkiem uczuć”. Celem działania było umożliwienie uczniom wyrażania uczuć, które zwykle tłumią. Zadaniem uczniów było dokończenie zdania: chciałbym, aby mój nauczyciel wiedział…

Po zebraniu wszystkich odpowiedzi zespół Erasmus + zebrał się, aby ocenić wynik. Nasz psycholog szkolny pomógł przeanalizować wszystkie podane odpowiedzi.

Uczucia uczniów były w większości pozytywne, wymienili nauczycieli, których lubią, mówili, że czują się dobrze podczas lekcji, doceniali przyjazną atmosferę.

To, co im się nie podobało, to brak spójności wyrażony przez niektórych nauczycieli, mówili, że czują się przytłoczeni ilością prac domowych i zadań. Niektórzy uczniowie myśleli również, że nauczyciele nie wiedzą, jak to jest być uczniem w dzisiejszych czasach. Czasami czują się zestresowani i niespokojni.

Zespół Erasmus + próbował dowiedzieć się, które czynniki wpływają na uczucia uczniów i zastanowić się nad sposobami pomagania uczniom, którzy wyrażają negatywne uczucia.

Ogólnie rzecz biorąc, uczniowie czuli się dobrze mogąc wyrazić swoje uczucia i chcą, aby „pudełko uczuć” pozostało w naszej szkole jako stały element.