{"id":12357,"date":"2022-02-25T13:35:30","date_gmt":"2022-02-25T12:35:30","guid":{"rendered":"http:\/\/sp9.wejherowo.pl\/?p=12357"},"modified":"2023-06-18T11:53:48","modified_gmt":"2023-06-18T09:53:48","slug":"dzialania","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sp9.wejherowo.pl\/dzialania\/","title":{"rendered":"Projekt Erasmus+ \u201eFind my echo in you\u201d"},"content":{"rendered":"

Projekt Erasmus+ „Find my echo in you” – zako\u0144czenie<\/strong><\/h3>\n
Projekt Erasmus+ „Find my echo in you” dobieg\u0142 ko\u0144ca, a oto rezultat naszej pracy!<\/div>\n
Ksi\u0105\u017cka zawiera informacje o projekcie, przegl\u0105d literatury oraz przyk\u0142ady dzia\u0142a\u0144, kt\u00f3re mo\u017cna zastosowa\u0107 w ka\u017cdej szkole, a kt\u00f3re my realizowali\u015bmy w trakcie trwania projektu.<\/div>\n
Ksi\u0105\u017cka, kt\u00f3ra zosta\u0142a wydana, zosta\u0142a udost\u0119pniona wszystkim szko\u0142om w regionie w ramach dzia\u0142a\u0144 upowszechniaj\u0105cych projekt. Wersja elektroniczna zosta\u0142a r\u00f3wnie\u017c przes\u0142ana na platformy internetowe i przedstawiona jako open source do u\u017cytku dla wi\u0119kszej liczby ludzi.<\/div>\n

ECHO book English version with covers – ksi\u0105\u017cka do pobrania<\/a><\/h3>\n

OSTATNIA MOBILNO\u015a\u0106 W PROJEKCIE „FIND MY ECHO IN YOU”<\/strong><\/h3>\n

Dzia\u0142ania, kt\u00f3re odby\u0142y si\u0119 w tureckiej szkole Sarn\u0131\u00e7 \u015eehit Uzman \u00c7avu\u015f Egemen Y\u0131ld\u0131z Ortaokulu w dniach 19-23 wrze\u015bnia 2022 r.\u00a0 by\u0142y ostatni\u0105 przeprowadzon\u0105 mobilno\u015bci\u0105 i pokaza\u0142y znaczn\u0105 cz\u0119\u015b\u0107 wynik\u00f3w, kt\u00f3re chcieli\u015bmy osi\u0105gn\u0105\u0107. W ramach tej mobilno\u015bci przeprowadzono r\u00f3\u017cne dzia\u0142ania, takie jak rozw\u00f3j akademicki, rozw\u00f3j zawodowy, rozw\u00f3j j\u0119zykowy, interakcje kulturowe i dzia\u0142ania, przekazywanie dobrych przyk\u0142ad\u00f3w w klasie, a zw\u0142aszcza zadania ewaluacyjne. W r\u00f3\u017cnych zaj\u0119ciach wzi\u0119\u0142o udzia\u0142 9 uczni\u00f3w i 6 nauczycieli ze szk\u00f3\u0142 partnerskich, 8 nauczycieli i 27 uczni\u00f3w oraz 4 rodzic\u00f3w z lokalnych uczestnik\u00f3w. Polsk\u0105 dru\u017cyn\u0119 reprezentowa\u0142y p. Anna Korzonek, p. Marta Dettlaff oraz Dawid, Igor, Tymek i Janek z kl. 8h<\/p>\n

Pierwszego dnia powitano go\u015bci zgodnie z tureckimi tradycjami i zwyczajami, a uczniowie zaprezentowali lokalny pokaz folklorystyczny. Nast\u0119pnie uczestnikom zosta\u0142y zaprezentowane filmy i prezentacje obejmuj\u0105ce wszystkie procesy projektowe. Po zwiedzeniu szko\u0142y, odby\u0142o si\u0119 kilka warsztat\u00f3w podczas kt\u00f3rych uczestnicy brali udzia\u0142 w r\u00f3\u017cnorodnych zaj\u0119ciach maj\u0105cych na celu zrozumienie niepe\u0142nosprawno\u015bci s\u0142uchowej i chodu oraz usprawniaj\u0105cych prac\u0119 zespo\u0142ow\u0105, wsp\u00f3\u0142prac\u0119 i komunikacj\u0119.<\/p>\n

Drugiego dnia dzia\u0142ania mobilno\u015bci odby\u0142y si\u0119 w Centrum \u015awiadomo\u015bci w Izmirze, kt\u00f3re zapewnia szkolenie w zakresie zrozumienia os\u00f3b niepe\u0142nosprawnych i poszanowania r\u00f3\u017cnic. Tematyka jest bezpo\u015brednio zwi\u0105zana z przedmiotem projektu; uczestnicy otrzymali od ekspert\u00f3w informacje na temat j\u0119zyka migowego, odby\u0142y si\u0119 dyskusje na temat \u017cycia i trudno\u015bci, z jakimi borykaj\u0105 si\u0119 osoby niepe\u0142nosprawne, a tak\u017ce mieli okazj\u0119 do\u015bwiadczy\u0107 i wczu\u0107 si\u0119 w r\u00f3\u017cne negatywno\u015bci, jakich do\u015bwiadczaj\u0105 osoby niepe\u0142nosprawne w spo\u0142ecze\u0144stwie. Po zako\u0144czeniu zaj\u0119\u0107 uczestnicy zostali zabrani na zwiedzanie miasta. Najpierw wjechali kolejk\u0105 linow\u0105 na szczyt g\u00f3ry i mogli podziwia\u0107 wyj\u0105tkowe pi\u0119kno Izmiru, nast\u0119pnie mieli okazj\u0119 zobaczy\u0107 historyczne i kulturowe symbole w centrum miasta.<\/p>\n

Trzeciego dnia uczestnicy zostali zabrani do nadmorskiego miasteczka w Izmirze. Tutaj uczniowie lepiej si\u0119 poznali i \u015bwietnie si\u0119 bawili, wykonuj\u0105c zaj\u0119cia nastawione na prac\u0119 zespo\u0142ow\u0105, komunikacj\u0119 i wsp\u00f3\u0142prac\u0119. Rozmawiali r\u00f3wnie\u017c o tym, czego nauczyli si\u0119 uczestnicz\u0105c w projekcie i jaki wp\u0142yw wywar\u0142 on na \u017cycie ka\u017cdego z nich oraz jak zmieni\u0142 ich stosunek do innych ludzi.<\/p>\n

Podczas czwartego dnia kontynuowano r\u00f3\u017cnymi zaj\u0119ciami w innym centrum aktywno\u015bci. Uczestnicy brali udzia\u0142 w r\u00f3\u017cnych zaj\u0119ciach, takich jak \u201eChoreografia grupowa\u201d w celu doskonalenia umiej\u0119tno\u015bci wsp\u00f3\u0142pracy, \u201ePi\u0142ka, kt\u00f3ra przestaje si\u0119 odbija\u0107\u201d w celu rozwi\u0105zywania konflikt\u00f3w, \u201eChodzenie po linie\u201d, aby zrozumie\u0107 innych poprzez ruch i refleksj\u0119. Dzi\u0119ki tym zaj\u0119ciom zar\u00f3wno nauczyciele, jak i uczniowie wszystkich grup mieli jeszcze jedn\u0105 szans\u0119 na doskonalenie swoich umiej\u0119tno\u015bci empatii.<\/p>\n

Pi\u0105tego dnia mobilno\u015bci uczestnicy poznali historyczn\u0105 i kulturow\u0105 struktur\u0119 Izmiru podczas wycieczki po mie\u015bcie. Podczas wyjazdu uczestnicy mieli okazj\u0119 pozna\u0107 atrakcje tureckiej kultury, a tak\u017ce kraju i regionu. Na spotkaniu po wyje\u017adzie dokonano og\u00f3lnej oceny i wr\u0119czono uczestnikom certyfikaty.<\/p>\n